Żeby wyszukać takie zapotrzebowanie, uzupełnij przynajmniej dwa z trzech dostępnych pól:
- Numer zapotrzebowania
- Numer rozstrzygnięcia wydanego dla zapotrzebowania
- Identyfikator pacjenta (PESEL lub nr dokumentu tożsamości) podany na zapotrzebowaniu
- Użytkownik – osoba fizyczna, która korzysta z Systemu.
Jeśli wprowadzisz poprawne dane, SOID wyświetli zapotrzebowanie w formie gotowej do wydruku.
Żeby wyszukać takie zapotrzebowanie, uzupełnij przynajmniej dwa z trzech dostępnych pól:
- Numer zapotrzebowania
- Numer rozstrzygnięcia wydanego dla zapotrzebowania
- Numer wpisu do RPWDL podmiotu leczniczego
- Użytkownik – osoba fizyczna , która korzysta z Systemu.
Jeśli wprowadzisz poprawne dane, SOID wyświetli zapotrzebowanie w formie gotowej do wydruku.
Żeby wyszukać zgłoszenie hurtowni, uzupełnij pola:
- Numer zgłoszenia
- Numer rozstrzygnięcia
Jeśli wprowadzisz poprawne dane, SOID wyświetli zgłoszenie w formie gotowej do wydruku.
- wystawić zapotrzebowanie na sprowadzanie z zagranicy produktu leczniczego niezbędnego dla ratowania życia lub zdrowia pacjenta bez konieczności uzyskania pozwolenia
- wystawić zapotrzebowanie na sprowadzanie z zagranicy środka spożywczego niezbędnego dla ratowania życia lub zdrowia pacjenta bez konieczności poinformowania Głównego Inspektora Sanitarnego
- wystawić zgłoszenie hurtowni farmaceutycznej do obrotu na czas określony produktu leczniczego (ludzkiego lub weterynaryjnego) nieposiadającego pozwolenia
- opiniować zapotrzebowania wystawione przez lekarza
Aby założyć konto w SOID, musisz posiadać konto w Elektronicznej Platformie Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ). W tym celu skorzystaj z odnośnika „Zarejestruj się” na stronie głównej SOID i postępuj zgodnie z prezentowanymi informacjami.
Do założenia konta i korzystania z SOID będziesz potrzebować podpisu elektronicznego. SOID umożliwia podpisywanie następującymi podpisami elektronicznymi:
- Profil zaufany
- Kwalifikowany podpis elektroniczny
- Podpis osobisty
- Certyfikat ZUS
- Po zalogowaniu się do SOID swoim kontem e-PLOZ wybierz polecenie „Wniosek o założenie konta dla lekarza lub konsultanta”
- Uzupełnij dane i podpisz wniosek podpisem elektronicznym
- Jeśli wprowadzone dane będą zgodne z danymi w Centralnym Wykazie Pracowników Medycznych, to konto zostanie założone
- Nie musisz zakładać konta konsultanta, ponieważ uprawnienie konsultanta do opiniowania zapotrzebowań weryfikowane jest automatycznie podczas logowania jako lekarz
- Po zalogowaniu się do SOID swoim kontem e-PLOZ wybierz polecenie „Wniosek o założenie konta dla hurtowni”
- Wybierz hurtownie, uzupełnij dane, dodaj załączniki i podpisz wniosek podpisem elektronicznym (za założenie konta dla hurtowni farmaceutycznej pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 500 zł)
- Następnie wniosek zostanie przekazany do podpisu do osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu (należy przekazać jej otrzymany kod)
- Podpisanie wniosku przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu jest równoznaczne z przekazaniem wniosku do Ministerstwa Zdrowia
- Informacja o rozpatrzeniu wniosku przez MZ zostanie wysłana na adres e-mail wskazany na wniosku
- Po zalogowaniu się do SOID swoim kontem e-PLOZ wybierz polecenie „Wniosek o zmianę Osoby Odpowiedzialnej dla hurtowni”
- Wybierz hurtownie, uzupełnij dane, dodaj załączniki i podpisz wniosek podpisem elektronicznym
- Następnie wniosek zostanie przekazany do podpisu do osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu (należy przekazać jej otrzymany kod)
- Podpisanie wniosku przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu jest równoznaczne z przekazaniem wniosku do Ministerstwa Zdrowia
- Informacja o rozpatrzeniu wniosku przez MZ zostanie wysłana na adres e-mail wskazany na wniosku
Prosimy o zgłaszanie błędów i problemów w zakresie SOID na adres soid@cez.gov.pl
- W tytule wiadomości e-mail podaj krótką informację o tym, czego dotyczy zgłoszenie
- W opisie zgłoszenia podaj nazwę użytkownika (login) i nr zapotrzebowania lub zgłoszenia
- Dołącz zrzut ekranu ilustrujący zgłaszany problem
- Podaj nr telefonu do osoby, która może udzielić dodatkowych informacji na temat zgłoszenia
Pomoc można również uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu 19 239, dla dzwoniących z zagranicy: +48 515 239 239.
Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).